Pilates

PILATES on rahuliku muusika saatel läbiviidav keha ja meele treening. Suurt tähelepanu osutatakse hingamisele ja süvalihaste treenimisele. Pilates on turvaliste harjutuste süsteem, mis võimaldab venitada ja tugevdada põhilisi lihasgruppe, mitte unustades ka väiksemaid ja nõrgemaid lihaseid.  Harjutused võimaldavad minimaalse koormuse juures tugevdada lihaskorsetti ja parandada rühti, vabastada näiteks istuva töö või muu sundasendi tulemusel tekkinud ülaselja pingetest. Samuti aitab pilates vähendada ajaselja valusid, tugevdada vaagnapõhja lihaseid ning ennetada ja vähendada liigesvalusid.  Pilates arendab lihaste painduvust, jõudu, koordinatsiooni ja jõuvastupidavust. ContentImage-1600-14127-home (2)

Pilatese süsteem kannab oma looja Joseph H. Pilatese nime.

 

Pilates sobib hästi toestavaks treeninguks fitnessi ja teiste spordialade harrastamisele, näiteks ka shapingule – see on kõikide treeningute aluseks! Pilateses mõjutatakse väiksemaid lihaseid nn. süvalihaseid,
mis kaitsevad ja toestavad meie siseorganeid. Läbi aeglaste, sujuvate
ning kontrollitud liigutuste aitab pilatese treening leida ja saavutada keha õige asendi. Venitused aitavad pikendada lihaskiude, vabastada lihaseid ja keha liigsest pingest ning saavutada hea enesetunde. Soovitame  pilatest eelkõige neile, kellel on probleeme selja- või liigesevaludega ning, kes soovivad vabaneda pideva sundasendi tulemusel tekkinud pingetest kaela, õlgade, turja ning seljapiirkonnas. Pilates on treening kõigile, läbi mille õpime oma keha täielikult tunnetama.
Treening sobib nii naistele kui meestele, algajatele ja edasijõudnutele.

 

Treeningu kestvus on 55 min.

 

 

PILATESE 6 PÕHIPRINTSIIPI

 

1.Konsentratsioon

Pöörake tähelepanu sellele, kuidas Te sooritate harjutust. Jälgige igat liigutust ning tunnetage, kuidas nad omavahel seotud on. Ideaalse harjutuste süsteemi saavutate, kui Teie keha ja aju töötavad koos.

2.Kontroll

Kõik liigutused peavad olema täpselt kontrollitud. Kontrollimata liigutused viivad kaoseni ja need ei ole produktiivsed.

3.Tsentri tunnetus

Inimese keha omab tsentrit, mille abil teostatakse kõik liigutused. Selle moodustavad kõht, selja alumine osa ja tuharad. Pilatese süsteem keskendub tsentri tugevadamisele ning kõik harjutused teostatakse ümber selle. Tsentri lihased toestavad selgroogu, siseorganeid ja rühti.

4.Sujuvad liigutused

Harjutustega sooritate Te suure hulga erinevaid liigutusi kontrollitud ja sujuval viisil. Ärge kiirustage, vältige järske liigutusi.

5.Täpsus

Täpsus käib käsikäes kontrolliga.

6.Hingamine

Hingake sisse, kui valmistute harjutuseks ja hingake välja harjutuse soorituse ajal. Hingata tuleb rinna, mitte kõhu kaudu!